ماهنامه شستی
آرشیو اخبار
میراث هیچکاک

نظارت بر زندگی خصوصی مردم، یکی از دغدغه‌های دوران مدرن است. موضوعی که ما در شبکه‌های اجتماعی و در دنیای امروز با نام‌هایی چون جولیان آسانژ و ادوارد اسنودن با آن آشنا شدیم. با‌این‌حال، هیچکاک زودتر از همه به این موضوع پرداخته و تریلر کلاسیکِ او در فیلم «پنجره عقب» یک مطالعه درخشان از تفتیش عقاید و اخلاق است که اکنون ما را به یاد رسانه‌های اجتماعی مدرن، تلویزیون و رسانه‌های آزاد می‌اندازد.

1402/9/30
نودوپنج سالگی میکی موس

باشگاه میکی‌ماوس ستاره‌های بزرگی را به دنیای هنر معرفی کرده.این باشگاه که در سال‌های ۱۹۸۹ تا ۹۴ فعالیت می‌کرد به کودکانی چون بریتنی اسپیرز و جاستین تیمبرلیک فرصت چهره شدن داد و آنها بعدها به اَبر ستارگان دنیای هنر تبدیل شدند.از دیگر ستاره‌های باشگاه میکی‌ماوس می‌توان به نام‌های بزرگی چون “رایان گاسلینگ” ،”کریستیانا آگیلرا” اشاره کرد.

1402/9/30
تهران پایتخت چنارها

تهران بعد از گذار از دوران پهلوی بزرگ‌تر و مدرن تر شده.شهر برج‌های بلند و خانه‌های کوچک از شمال تا جنوب.اما تهران زنده و پر تکاپوست و به همینش زیباست. به بهانه هفته تهران یادی می‌کنیم از یکی از معماران شهیرش که پایتخت را زیبا می‌خواست و برای زیبایی‌اش کوشید.عبدالعزیز فرمان‌فرمائیان فارغ التحصیل دانشسرای عالی  هنرهای پاریس ، استاد دانشگاه تهران و سازنده ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی. امضای او بر روی  بعضی از ساختمانهای منحصر به فرد و زیبای تهران در نقطه نقطه پایتخت مشهود است

1402/7/20
بیل را بکش بیست ساله شد

فرق است میان فیلمسازی که نگاهش را از خودِ سینما آموخته تا فیلمسازی که سعی در تقلید از واقعیت دارد ، و تفاوت اصلی میان فیلمسازان مولف با سایر فیلمسازان در همین نکته یِ به ظاهر ساده است.

1402/7/18
چهار دهه درخشش در قاب تصویر

از تدریس در موسسه کارنامه و تربیت شاگردانی موفق تا انتخاب نقش‌های به یاد ماندنی از او چهره‌ایی مثال زدنی ساخت.

1402/7/18
میازاکی،افسانه زنده!

هایائو میازاکی را استاد بلامنازع پویا نمایی‌های عمیق و سرگرم کننده مینامند. شخصیتی که عموم جامعه و منتقدانش را وادار به تحصین و تشویق او کرده و بدون اغراق او هم اکنون مهم ترین انیماتور نسل خود درجهان است.

1402/7/18
تن‌تن شخصیتی برای تمام نسل‌ها

تن‌تن شخصیت و کاراکتری است که  درهر سن و سالی می‌تواند در جذب مخاطب و افسون کردنش موفق باشد.از دلایل این امر ساده بودن شخصیت تن‌تن و امکان همزاد پنداری با این خبرنگار  است. تن‌تن  برخلاف قهرمان‌های کتاب‌های کمیک‌استریپ   آمریکایی، فاقد توانایی خاص نظیر پروازکردن، نیروی بدنی فوق‌العاده و ...

1402/7/18
کامبیز درمبخش قهرمان یک داستان تراژیک!

تمام پولی که برای رفتن به آلمان داشتم دویست مارک بود که صدوشصت‌تایش رفت پای بلیت و جریمه‌ی اضافه‌ی بار. وارد آلمان که شدم فقط چهل مارک داشتم؛ یعنی تقریباً هیچ‌. آدمی که آن‌همه کوشش کرده‌بود، سال‌ها کار کرده‌بود، معروف بود، جایزه گرفته‌بود، با آن وضع وارد آلمان شد: با یک چمدان و چهل مارک پول. حالا این را مقایسه کن با سِریِ قبل که فقط در یک فقره، صد شاخه گل رز برای همسرم گرفته‌بودم و مادرزنم همین‌طور مات مانده‌بود که «این دیگر کی‌ست؟» حالا مجبور بودم بروم به خانه‌ی همان مادرزن و "داماد سرخانه" شوم، چون نمی‌توانستیم اجاره‌ی خانه بدهیم.

1402/4/30
خودم را سلبریتی نمی‌دانم

بهزاد عمرانی،ترانه خوان مشهور گروه بمرانی از اولین‌هایی بود که به درخواست ما برای مصاحبه پاسخ داد،مجلات و روزنامه‌ها و سایت‌ها همیشه رونق خود را مدیون چهره‌هایی هستند که دانستن از آنها برای مردم هیجان انگیز است.

1402/2/25
شستی

شستی هم یک فایل جدید است، مجله ای که می‌خواهد در فرم، تازه باشد، در محتوا با بنیان های پیشین و کلیشه‌های قبلی، کمی سرشاخ بشودو  البته کمی هم پیش تر برود.  البته همه اینها در چند دقیقه و در فاصله نگاه شما به صفحه موبایل تا زمانی که دیگری ازتان نخواهد که گوشی را کنار بگذارید.

1402/2/21
گفتگو با هژیر سام احمدی

سریال سرگیجه که این روزها از پلتفورم نماوا پخش می‌شود یک حادثه سرکیجه آور برای هژیر سام احمدی بازیگر این سریال در پی داشت،اتفاقی منجر به کما رفتن و بستری این بازیگر جوان شد در ادامه گفتگو او با مجله شستی را می‌خوانید.

1402/2/20